XVIII Forum Nauczycielskie WSL

XVIII Forum Nauczycielskie WSL

W dniach 29.02 -01.03.2024 r odbyło się  XVIII Forum Nauczycielskie, organizowane przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu, dla nauczycieli kształcących w zawodach technik logistyk oraz technik spedytor. Z naszej Szkoły w Forum udział wzięli nauczyciele przedmiotów zawodowych Panowie Andrzej Mostowski i Marcin Słupiński. W drugim dniu Forum, w formie on-line, udział wzięła również Pani Małgorzata Mandat.

Tematem przewodnim tegorocznego Forum był e-commerce i związane z tym wszystkie procesy logistyczne.

Tradycyjnie pierwszy dzień forum był przeznaczony na wizyty studyjne u partnerów Forum. W tym roku były to firmy:  Zalando, GXO, Rohling  SUUS.

Nasi nauczyciele mieli okazję poznać zasady funkcjonowania firmy Rohling SUUS, a szczególnie jej misję i wartości a także działalność w branży e-commerce. Nie mogło zabraknąć również odwiedzin na magazynie składowania oraz w strefie CROSS-DOCKING.

Drugi dzień Forum podzielony był na trzy bloki tematyczne.

Pierwszy z nich przeznaczony był na wykłady prowadzone przez praktyków z takich firm jak: STILL Polska Sp. z o.o., Zalando Logistics Operations Polska sp. z o.o., GXO, a tematyka cały czas dotyczyła e-commerce i wszelkich działań logistyczny zachodzących przy tej formie handlu.

W drugiej bloku, dyskutowaliśmy o sztucznej inteligencji, AI – kierunkach rozwoju i możliwościach wykorzystania w edukacji. Wykład poprowadził dr inż. Michał Grabia, z Wyższej Szkoły Logistyki.

Trzecia część była poświęcona rozwojowi kompetencji nauczycieli, budowaniu relacji. 

Nie zabrakło również wymiany doświadczeń, dyskusji, dzielenia się dobrymi praktykami, wzajemnego uczenia się między nauczycielami oraz nauczycielami i wykładowcami WSL w Poznaniu.

W Forum udział wzięło ok 200 nauczycieli kształcących w zawodach technik logistyk oraz technik spedytor z całej polski. Takie spotkania to wspaniała okazja do podnoszenia kompetencji nauczycieli kształcących w branży TSL. Na pewno zdobyte tam widomości wykorzystamy w naszej pracy z uczniami.

mgr inż. Andrzej Mostowski, mgr Marcin Słupiński

Czym jest  e-commerce?

E-commerce (handel elektroniczny, e-handel) to kupowanie i sprzedawanie towarów za pośrednictwem sieci komputerowej, głównie Internetu. ​​Towary i usługi są zamawiane przez sieć, ale płatność i ostateczna dostawa zamówionego towaru lub usługi może być dokonana w sieci lub poza siecią. Do najpopularniejszych form handlu elektronicznego należą: sklepy internetowe, serwisy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe.

Rodzaje e-commerce

  • handel elektroniczny pomiędzy przedsiębiorstwami (B2B, ang. business-to-business) odnosi się do elektronicznej wymiany produktów, usług lub informacji między przedsiębiorstwami, a nie między przedsiębiorstwami a konsumentami. Przykładami są katalogi online oraz witryny wymiany produktów i dostaw, które umożliwiają firmom wyszukiwanie produktów, usług i informacji oraz inicjowanie transakcji za pośrednictwem interfejsów e-zamówień.
  • handel elektroniczny pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem (B2C, ang. business-to-consumer) to detaliczna część e-commerce w Internecie, gdzie firmy sprzedają produkty, usługi lub informacje bezpośrednio konsumentom. Obecnie w Internecie istnieje bardzo duża ilość wirtualnych sklepów i centrów handlowych sprzedających wszelkiego rodzaju towary konsumpcyjne. Najbardziej rozpoznawalnym przykładem takich witryn jest Amazon, który dominuje na rynku B2C. W Polsce przykładem firm B2C są np. Allegro czy Empik.
  • handel elektroniczny pomiędzy konsumentami (C2C, ang. consumer-to-consumer) to rodzaj handlu elektronicznego, w którym konsumenci wymieniają między sobą produkty, usługi i informacje online. Transakcje te są zazwyczaj przeprowadzane za pośrednictwem strony trzeciej, która zapewnia platformę internetową, na której przeprowadzane są transakcje. Aukcje internetowe i ogłoszenia drobne to dwa przykłady platform C2C, przy czym jedną z najpopularniejszych z tych platform jest eBay. W Polsce przykładem firm C2C są np. Allegro czy OLX.
  • handel elektroniczny pomiędzy konsumentem a przedsiębiorstwem (C2B, ang. consumer-to-business) to rodzaj handlu elektronicznego, w którym konsumenci udostępniają swoje produkty i usługi online, aby firmy mogły licytować i kupować. Jest to przeciwieństwo tradycyjnego modelu handlu B2C. Popularnym przykładem platformy C2B jest rynek, na którym sprzedawane są zdjęcia, obrazy, multimedia i elementy projektu bez tantiem, takie jak iStock.

 

Content | Menu | Access panel