XIV Powiatowy Konkurs Recytatorski „Poezja i proza twórców brytyjskich” rozstrzygnięty

XIV Powiatowy Konkurs Recytatorski „Poezja i proza twórców brytyjskich” rozstrzygnięty

12 kwietnia b.r. Zespół Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Działoszynie już po raz czternasty zorganizował konkurs recytatorski „Poezja i proza twórców brytyjskich” pod patronatem Starosty Pajęczańskiego i Burmistrza Miasta i Gminy Działoszyn. Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych powiatu pajęczańskiego prezentowali twórczość brytyjską w malowniczej scenerii Zespołu Parkowo-Pałacowego w Działoszynie. Zgodnie z konwencją konkursu każdy uczestnik przedstawiał dwa utwory, wiersz i fragment prozy, z których jeden w języku angielskim, a drugi w przekładzie na język polski. W tym roku uczestnicy najczęściej sięgali po utwory takich klasyków, jak William Shakespeare, William Butler Yeats, William Wordsworth czy William Blake, natomiast prozę wybierali sposród współczesnych twórców, takich jak Jojo Moyes, Paula Hawkins, J.K. Rowling, czy  Helen Fielding. Jury, składające się z anglistów i literaturoznawców oceniło poprawność językową, wyraz artystyczny oraz dobór repertuaru.

W kategorii szkół podstawowych:

  • I miejsce – Magdalena Maciołek (SP w Raciszynie)
  • II miejsce – Alicja Koj (SP w Siemkowicach)
  • wyróżnienie – Oliwia Mostowska (SP w Trębaczewie)

W kategorii szkół ponadpodstawowych:

  • I miejsce – Magdalena Jura (ZS w Działoszynie)
  • II miejsce – Ewa Paczyńska(ZS w Działoszynie), Anna Trawczyńska (ZS w Pajęcznie)
  • III miejsce – Natalia Korkus (ZS w Działoszynie)
  • wyróżnienie – Amelia Ceglarek (ZS w Działoszynie)

W części pozakonkursowej uczniowie ZS w Działoszynie: Julia Dyrek, Zuzanna Jagieła, Justyna Krajewska, Ewa Paczyńska, Kamila Puchała oraz Justyna Rosa z klasy 3 LOP zaprezentowały inscenizację w języku angielskim pt. „Slow Food” przygotowany pod kierunkiem pomysłodawcy i koordynatora konkursu mgr Anny Adrjanowicz-Noga. Konkursowi towarzyszyło wiele emocji i zdrowej rywalizacji między uczestnikami.


Content | Menu | Access panel