Technik organizacji reklamy to bardzo ciekawy zawód z przyszłością. Łączy wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią absolwentom pozyskanie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej. Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik organizacji reklamy, jest przygotowanie absolwenta do wykonywania usług reklamowych, pozyskiwania zleceń i pośrednictwa w ich wykonywaniu oraz wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretnymi usługami reklamowymi.
W procesie rekrutacji uwzględniane są następujące przedmioty: język polski, język obcy, informatyka.
Przedmioty nauczane w zakresie rozszerzonym: język polski, język obcy.
Zawodowe przedmioty teoretyczne i praktyczne realizowane są w pracowniach przedmiotowych.
Ciągła praktyka zawodowa (w trakcie 6 semestru) odbywa się u pracodawców.
W wyniku kształcenia uczeń, po zdaniu egzaminów, zdobędzie następujące kwalifikacje:
- A.26. Sprzedaż produktów i usług reklamowych – koniec II semestru klasy II
- A.27. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej – koniec I semestru klasy IV
Zdobyta wiedza umożliwia:
- planować i organizować działalność reklamową i promocyjną,
- określać cele reklamowej działalności przedsiębiorstwa,
- sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych,
- stosować różne formy reklamy w kampaniach reklamowych,
- planować i dokonywać zakupu przestrzeni reklamowej w mediach,
- nadzorować proces produkcji reklamy oraz prac podwykonawców,
- stosować metody badań rynku reklamy,
- testować projekty i przekazy reklamowe przed publikacją,
- oceniać wartość przygotowanych reklam,
- oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
- wykorzystywać specjalistyczne programy komputerowe wspomagające organizację kampanii reklamowej,
- opracowywać oferty handlowe dotyczące sprzedaży usług reklamowych i promocyjnych,
- prowadzić negocjacje, rozmowy handlowe oraz współpracować z klientami,
- przestrzegać przepisów BHP, ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych.
Możliwości zatrudnienia:
- w agencji reklamowej,
- w działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw,
- w biurach ogłoszeń środków masowego przekazu,
- w organizacji usług sprzedaży internetowej
- w dziale obsługi klienta,
- w zespole do spraw zlecenia,
- w dziale badań rynkowych,
- jako specjalista ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej,
- projektowaniu graficznym na potrzeby reklamy.